Microcity

Microcity opposes market estimates and grows sales to contact center

Emerging technologies have put the contact center industry at risk. In Brazil, according to data from E-Consulting, the expectation of retraction in 2017 was 7% in relation to the previous year. Microcity, which outsources IT equipment and advanced services, was up against estimates and achieved a sales growth rate of 224% in the period, which accounted for more than 20% of the company’s total in 2017, with a strategy focused on innovation technology that combines advanced embedded services and asset outsourcing. By 2018, the goal is to grow 20% in revenues in the segment.

According to Otávio do Ó, leader of the Microcity Contact Center Business Unit, one of the factors that helped to achieve the sales result was the increased demand for digital transformation projects, which has the potential to reduce expenses and increase the efficiency of companies in the sector. “Our expertise in infrastructure management and the application of innovative solutions aimed at Digital Transformation contributed to the development of our installed base, which motivated more investments and contributed to our growth,” he points out.

Solutions

For the industry, Microcity created the Contact Center as a Service (CaaS) offering, an infrastructure solution that involves servers, workstations, storage, backup, switches, communication exchanges, dialers and other resources. The services can also include furniture (chairs and tables), building maintenance, air conditioning, electrical facilities, generators and even the choice and rental of the property that will serve the contact center, all paid by PA.

Other services include virtualization, cloud migration, disaster recovery, management, traffic analysis, hardware and software inventory, image management, virtual servers, environmental security, and cognitive intelligence solutions.

In practice

Amongst the customer that use this type of service are Carrefour Soluções Financeiras (CSF), responsible for the financial services of the Carrefour Group in Brazil, which this year doubled a Call Center operating since 2015 in Osasco (SP), fully managed by Microcity, and Paschoalotto Serviços Financeiros, a leading Call Center in credit recovery, collection and management of non-performing credits, which in 2017 celebrated 10 years of relationship with the renewal and extension of contracts for 2023.

SOURCE: COMPUTERWORLD

Fale com a Microcity
Ou entre em contato no Fone: 0800-568-5688. Para contato comercial, clique aqui.

    Damos valor à sua privacidade

    Nós e os nossos parceiros armazenamos ou acedemos a informações dos dispositivos, tais como cookies, e processamos dados pessoais, tais como identificadores exclusivos e informações padrão enviadas pelos dispositivos, para as finalidades descritas abaixo. Poderá clicar para consentir o processamento por nossa parte e pela parte dos nossos parceiros para tais finalidades. Em alternativa, poderá clicar para recusar o consentimento, ou aceder a informações mais pormenorizadas e alterar as suas preferências antes de dar consentimento. As suas preferências serão aplicadas apenas a este website.

    Cookies estritamente necessários

    Estes cookies são necessários para que o website funcione e não podem ser desligados nos nossos sistemas. Normalmente, eles só são configurados em resposta a ações levadas a cabo por si e que correspondem a uma solicitação de serviços, tais como definir as suas preferências de privacidade, iniciar sessão ou preencher formulários. Pode configurar o seu navegador para bloquear ou alertá-lo(a) sobre esses cookies, mas algumas partes do website não funcionarão. Estes cookies não armazenam qualquer informação pessoal identificável.

    Cookies de desempenho

    Estes cookies permitem-nos contar visitas e fontes de tráfego, para que possamos medir e melhorar o desempenho do nosso website. Eles ajudam-nos a saber quais são as páginas mais e menos populares e a ver como os visitantes se movimentam pelo website. Todas as informações recolhidas por estes cookies são agregadas e, por conseguinte, anónimas. Se não permitir estes cookies, não saberemos quando visitou o nosso site.

    Cookies de funcionalidade

    Estes cookies permitem que o site forneça uma funcionalidade e personalização melhoradas. Podem ser estabelecidos por nós ou por fornecedores externos cujos serviços adicionámos às nossas páginas. Se não permitir estes cookies algumas destas funcionalidades, ou mesmo todas, podem não atuar corretamente.

    Cookies de publicidade

    Estes cookies podem ser estabelecidos através do nosso site pelos nossos parceiros de publicidade. Podem ser usados por essas empresas para construir um perfil sobre os seus interesses e mostrar-lhe anúncios relevantes em outros websites. Eles não armazenam diretamente informações pessoais, mas são baseados na identificação exclusiva do seu navegador e dispositivo de internet. Se não permitir estes cookies, terá menos publicidade direcionada.

    Visite as nossas páginas de Políticas de privacidade e Termos e condições.

    Importante:
    Este site faz uso de cookies que podem conter informações de rastreamento sobre os visitantes. Saiba mais acessando nossa politica de privacidade e nossos termos e condições